Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć
From: sczygiel@gmail.com
Date: Sun, 18 Sep 2016 23:52:01 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 19 września 2016 08:00:37 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Szybkość nie zawsze idzie w parze z jakością.

Inicjalny post kładł dosyć duży nacisk na szybkość.
Hint: Więcej niż jedno zdjęcie naraz.

> Tak. A później przeglądając tak zeskanowany materiał liczysz włosy,
> paprochy, kurz i inny syf, który się załapał. Niestety przy skanowaniu
> pamiątek trzeba poświęcić trochę więcej czasu i pracy niż przy
> kopiowaniu książki.

Demonizujesz. Jak usiądziesz w czystym pomieszczeniu i przed rozpoczęciem pracy
przetrzesz skaner i każdą fote przed położeniem to paprochów nie będzie.

> Nic kosmicznego w tym nie widzę. Pozostaje sprawa posiadanego sprzętu
> przez zakładającego wątek i jakości jaką chce uzyskać. Według mnie
> powinien najpierw sprawdzić jak będzie się sprawowało to co ma, a potem
> zastanawiać się nad zakupami aparatów z przystawkami itp.

Sprzęt pewnie posiada taki jak posiada i sterowniki jakie ma. I tu manewru nie
ma i mieć nie będzie raczej. Bo jak widać nikt nie zasugerował wymiany
sterowników na inne które miały by jakies lepsze mozliwości.

I z postu wynika ze jakieś próby były czynione.

Nie sądzę aby jakość była problemem. Skaner pewnie wyciąga te 4800dpi więc aż
nadto aby fote poprawnie ucyfrowić. Problemem będzie albo samo skanowanie -
minuta na fote, albo późniejsza obróbka - kolejne minuty na fote.

I tu niestety czarów nie ma. Ale nieco można przyspieszyć proces.

Ja kiedyś jeszcze skanowałem materiały aparatem ale materiały kładłem pod szybe.
Tyle że trudno zorganizować domowymi sposobami dobre oświetlenie a nie zawsze
można wyjść na zewnątrz na słońce.
No i na szybkie lubią sie zbierać paprochy - bo nie ma klapy...

Tak czy siak pewne pomysły zostały tu podane, wątkotwórca sobie wybierze co mu
pasuje.