Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 16 Sep 2016 13:04:45 +0200
Pytanie na szybko:

Zabrałem się ostatnio za skanowanie starych zdjęć z rodzinnych albumów.
Mam skaner EPSON V330, który dość dobrze nadaje się do takich
zastosowań, m.in. z uwagi na przystawkę do skanowania klisz i slajdów.

Zauważyłem, że sterownik skanera radzi sobie ze skanowaniem wielu zdjęć
jednocześnie. To znaczy jeśli położymy je na szybie obok siebie i
puścimy "podgląd" to przy jednym z ustawień uzyskujemy miniaturki, które
można wybrać do późniejszego, właściwego skanowania. Oprogramowanie
jednak uczciwe ostrzega, że nie każdy program radzi sobie z importem
wielu zdjęć jednocześnie. Wychodzi na to, że GIMP właśnie nie posiada
takiej opcji (chyba, że pojawiła się ona w jakiejś nowszej wersji), bo
do programu trafia tylko pierwsze z zaznaczonych zdjęć.

Nie ukrywam, że ta opcja byłaby bardzo przydatna, gdyż pozwala
zaoszczędzić sporo czasu (zwłaszcza przy skanowania slajdów) i
ograniczyć ekspozycję fotografii na światło.

Ktoś z Was orientuje się, jakiego programu mógłbym użyć? Zależy mi tylko
na tym, żeby potrafił odegrać serię skanowanych zdjęć od skanera i potem
zapisać je jaki pliki TIFF z kompresją bezstratną (LZW).