Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Epson V330 - jednoczesne skanowanie wielu zdjęć
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 16 Sep 2016 07:36:57 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 16 września 2016 13:04:46 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> Pytanie na szybko:
>
> Zabrałem się ostatnio za skanowanie starych zdjęć z rodzinnych albumów.
> Mam skaner EPSON V330, który dość dobrze nadaje się do takich
> zastosowań, m.in. z uwagi na przystawkę do skanowania klisz i slajdów.
>
> Zauważyłem, że sterownik skanera radzi sobie ze skanowaniem wielu zdjęć
> jednocześnie. To znaczy jeśli położymy je na szybie obok siebie i
> puścimy "podgląd" to przy jednym z ustawień uzyskujemy miniaturki, które
> można wybrać do późniejszego, właściwego skanowania. Oprogramowanie
> [...]

Jak mialem duzo do skanowania to okazalo sie ze najlepiej bylo to zrobic za
pomoca skanera z pendrive.
On sobie sam wszystko układał na pendrive.
Wystarczylo tylko wtykać kartki i naciskać zielony guzik.

Wszelkie interfejsy skanujące przez komputer są zawsze wolne i upierdliwe.
Od biedy skaner moze zamiast pena mieć interfejs do jakiegoś windowsianego
share czy samby.

Gimp nie zdegraduje ci materiału. Można go oprogramowac tak aby przycinał,
wyrównywał kolory, zapisywał jako jakiś typ pliku. Takie makro.
Ale deczko trzeba w nim pokombinować.
Ale ja bym go do skanowania nie brał. do obróbki ok. Do samego skanowania
masowo to albo skaner z penem albo akternatywnie:
Zbudować przystawke do aparatu fotograficznego.

tego sie nie da pobić pod względem szybkości.
Kiedyś książkę 300 stronnicową sfociłem w 10 minut.
To troche co innego niż potrzebujesz ale jak sobei zrobisz odpowiedni setup to
dało by się wykorzystać.