Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Swap na macierzy pendriveów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Swap na macierzy pendriveów
From: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Wed, 2 Mar 2016 20:42:33 +0000 (UTC)
Dnia 02.03.2016 Konrad Anikiel <anikiel.konrad@gmail.com> napisał/a:
> Kupiłem Raspberry Pi (jaka poetycka nazwa, malinka) synowi do zabawy. Nie
> palą się światełka, nie działa. Kupiłem drugi. Światełka się świecą,
> startuje. Trwa to tak długo, że wniosek ten sam: nie działa. To tylko kwestia
> definicji słowa "działa", ale dla mnie to nieporozumienie.

SOA#1

Bycie zewsząddostępnym klientem usenetu nie jest podstawowym zadaniem mojej
maliny,
ale sprawdza się i jest wygodne (z niej właśnie piszę przez ssh).

Chodzi na niej przede wszystkim domowy mikroNAS i serwer backupów (komputery
i jeden telefon) dla domowej sieci, radio internetowe (via transmitter fm,
sterowane pilotem radiowym z kuchni), dodatkowo serwer www (lighttpd)
oraz proxy (squid). Jak trzeba czasem to i mldonkey czy przeglądarka
jak trzeba ściągnąć skądś plik w dłuższym czasie. Testowałem też klienta
freenetu
i chodziło niezgorzej, mimo Javy. Oczywiście system jest na HDD, nie karcie
microsd.

W porównaniu do poprzednich sprzętów w tej roli (terminale: HP oraz Igel)
malina jest demonem prędkości i zużywa sporo mniej prądu.

>Teraz są tanie TV boxy, siedzi w tym cztero albo ośmiordzeniowy ARM, z jakąś
>tam lepszą albo gorszą grafiką.

Czyli praktycznie dokładnie to samo co w pi 2.

Kupiłem jeszcze za 70 zł klona (orange pi). Też fajna zabawka.

--
Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.