Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] tomograf

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] tomograf
From: "PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl" <fake@email.org>
Date: Sat, 16 Jan 2016 13:55:27 +0100
nadir pisze:
W dniu 2016-01-15 o 12:12, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Fri, 15 Jan 2016 11:13:13 +0100, Maciek napisał(a):

PS: Może dodam jeszcze taki przykład: parę lat temu przyszedłem do
lekarza z wynikami prześwietlenia na płycie CD. Na płycie była na
szczęście dołączona przeglądarka (choć zdjęcia o ile pamiętam były też w
formie JPG'ów), ale problem był innego rodzaju. "Ojej. Nie ma pan
wyników na kliszy, bo ja nie mam komputera". Na szczęście wracałem z
roboty z laptopem pod pachą, więc problem się rozwiązał :->

Taaa. A laptop na pewno ma matrycę pozwalającą poprawnie wyświetlić pliki
zapisane zgodnie ze standardem DICOM part 14…

Biorą pod uwagę opcję brak jakiegokolwiek komputera i pierwszy lepszy laptop, to i tak w tym wypadku jest skok jakościowy o 100%.

A poza tym, to w ilu gabinetach lekarskich, prywatnych i nie tylko widziałeś dedykowane monitory?

To zależy na jakiego lekarza trafisz.
Ja trafiłem na ... Laryngologa,
który od razu mnie uprzedził,
że mogę dostać wyniki na płycie CD,
poprosił jednak by przynieść wyniki na kliszy
(co jest dodatkowo płatne, CD dostałem za darmo).
Wyniki prześwietlenia są w formacie DICOM,
oraz w postaci plików w formacie JPEG.