Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] osiołkowi... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] osiołkowi... OT
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Tue, 15 Dec 2015 08:50:17 +0100

No tak dla przykładu amerykańska służba zdrowia. Tylko nikt nie mówi, że:
(...)
których nie stać na nie. Osobiście nie trawię stwierdzenia "solidarność
społeczna" ale jak widzę umierające dziecko tylko dlatego, ze rodziców
nie było stać na leczenie, to jakoś mi nie jest z tym dobrze.
(...)
Alternatywa Korwina to 100% sam se zapewniaj.
1. ktoś musi umrzeć, aby reszta widziała że to ich może spotkać. Niewiem dlaczego, ludzie jako masa tak mają, ale to groźba kary problemów (w 99%) przesuwa granice dzielącą dobrych od złych, na naszą stronę. Ja myslę, albo zgaduję, że bardzo wielu jest nie zdecydowanych. jeśli widzą nadchodzące problemy, decydują się przejść na stronę dobra. Więc ślepe pomaganie wszystkim, generuje bezrobotnych a w zasadzie ludzi nie chcących pracować, lekko chorych, a w zasadzie nie chcących dbać o siebie...itd 2. wspomniałeś o dzieciach. to zupełnie inna sprawa. bo dzieci nasze są. nie tylko w piosence, ale jako inwestycja w przyszłość. nawet jeśli ktoś niema swoich dzieci, to i tak czyjeś tam dzieci się nim na starość będą zajmowały. wiec akurat do osiągnięcia pełnoletności powinny mieć solidarną i bezpłaną* opiekę, szkołę dach nad głową. Ale dorośli? Dlaczego mam płacić za leczenie raka płuc palacza? albo leczenie otyłości żarłoka, leczenie złamania nogi ze stoku narciarskiego? Reasumując: w tym systemie który mamy dałoby się wprowadzić zmiany na naszą korzyść (a przynajmniej na korzysć 99% społeczeństwa) ale wymaga to dialogu i ustępst każdej z partii. również Korwina - ekstremisty, nie jest w tej kwestii wyjątkiem.
ToMasz
*ja, to bym jeszcze odebrał wszystkim - na wzór umów OC w ruchu kominikacyjnym- prawo do darmowego leczenia, gdy szkoda powstała po pijaku, albo z łamaniem prawa.