Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta sieciowa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta sieciowa
From: animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Tue, 10 Nov 2015 20:38:47 +0100
W dniu 2015-11-10 16:29, TurboPascal pisze:
Informacje od Animki dawkowane są bardzo szczątkowo, ale bawiąc się w
detektywa, można wysnuć jakieś hipotezy.

1. "W moim komputerze to nawet do CD-ROM trudno się dostać (pełno
poskręcanych blach). Musiałam dokupić zewnętrzną nagrywarkę."
Świadczyć to może, że jest to obudowa typu poziomy desktop i będzie
wymagała karty PCI low profile (o krótszym tzw. śledziu). Niekiedy
taki krótki śledź jest dodatkowym wyposażeniem, ale to trzeba przy
zakupie sprawdzić.

2. "Rzeczywista prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania
18,98 Mb/s." Z oferty UPC wynika, że internet działa w trybie 250
Mb/s, czyli 250/20 Mb/s. Zintegrowany RealteK 100 Mb/s wysyłając bez
trudu osiąga limit, gorzej radzi sobie z pobieraniem. Karta PCI 1
Gb/s mogłaby wiele pomóc, nawet po przejściu po okresie promocji w
tryb 120 Gb/s.

3. Udało mi się ustalić, że UPC dostarcza modem Compal
CH6640E/CG6640E z WiFi i 4-portowym switchem gigabitowym. Wizyta
gościa z w miarę nowoczesnym laptopem pozwoliłaby wtedy na szybką
wymianę danych. Instrukcja do modemu:
http://www.ktech.no/CG6640E_User_Guide_English.pdf

Ja mam modem HORIZON.

Jednym słowem, jeżeli tylko komp jest dostatecznie jary - tzn.
posiada procesor z prawdziwymi dwoma rdzeniami (nie jakieś tam HT,
czy Pentium D), to warto pomyśleć o karcie 1 Gb/s.

Ma dwa rdzenie, komputer jary, nie narzekam chociaż on to nie nowość.

Gdyby modem Compal miał WiFi 300 Mb/s (brak anten zwn. świadczy
raczej o 150 Mb/s) jest jeszcze inne ciekawe rozwiązanie - zwn. karta
USB 300 Mb/s:
http://allegro.pl/karta-sieciowa-usb-tp-link-tl-wn822n-300mb-s-wifi-i5703292040.html

Niby fajna, ale nie 1GB i nie do Windows 8.1, czy Win.10.
Ktoś mi powiedział, że karty na USB są mało wydajne i szkoda na to jakichkolwiek pieniędzy.

--
animka