Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta sieciowa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta sieciowa
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Tue, 17 Nov 2015 05:15:04 -0800 (PST)
               PRÓBA PODSUMOWANIA

W listopadzie 2015 użytkowniczka Animka napisała:

> Trochę się oszukałam dokładając 10 zł na 120 Mb/sek.
> (W promocji przez 4 m-ce jest 250 Mb/sek.) A mnie połączenie
> nie dochodzi nawet do 100 Mb/sek. czyli jestem tak jakby okiwana.

> Prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania  18,98 Mb/s

> Niepotrzebnie dołożyłam do abonamentu 10 zł. żeby mieć jeszcze szybszy
> internet i teraz sama z siebie się śmieję.

To niezupełnie tak jest. Gdyby nie te 10 zł. więcej, to prędkość internetu
wynosiłaby tylko 30 Mb/s. Jest więc dużo lepiej, choć nie tak bardzo, jak
mogłoby być. Odwieczny problem: czy szklanka jest do połowy pełna, czy od
połowy pusta. Niektórzy dyskutanci doradzają, np.

> Poldek: Dla tych 20 Mbit/sek. różnicy w downloadzie (120 Mbit/sek. vs. 100
> Mbit/sek.) to szkoda zawracania gitary.

I jest to poniekąd prawda. Trzeba też na problem spojrzeć od strony
ekonomiczno-biznesowej. Umowa jest na 24 miesiące. Przez całe 2 lata trzeba
będzie codziennie zmagać się ze świadomością, że jest się
oszukanym/okiwanym/okradanym na łączną kwotę 240 zł. Tymczasem okazuje się, że
istnieje proste rozwiązanie:
http://tiny.pl/gg9wm   Tylko 30 zł. przy osobistym odbiorze na Targówku. Według
zapewnień sprzedawcy wyrób całkowicie nowy, renomowanej, choć chyba chińskiej
firmy, z pełną gwarancją. Myślę, że można zapakować kompa w dużą torbę i na
miejscu jakiś uprzejmy serwisant kartę przykręci. Ale można też odważyć się i
spróbować własnych sił. Jak się okazuje, w serwisie Youtube istnieje całe
mnóstwo filmików instruktażowych na każdy chyba temat. Pozwolę sobie tu kilka z
nich przytoczyć:

1. Nie działa karta sieciowa LAN w komputerze?
https://www.youtube.com/watch?v=yapbgpJs0QY
2. How to install a PCI Ethernet / Network card (How To Install an NIC)
https://www.youtube.com/watch?v=m2HbNwSCAO0
3. TP Link PCI Gigabit network adapter TG-3269
https://www.youtube.com/watch?v=i6E3gKRvshs
4. Fitting a Network Card (PCI Card)
https://www.youtube.com/watch?v=51_8HmeZ7qc
5. D-LinkTV D.I.Y. Gigabit Desktop PCI Adapter low profile
https://www.youtube.com/watch?v=hcb6dVZHHWo
6. PCI network card installation
https://www.youtube.com/watch?v=oRhfUS-QQ-s

To naprawdę nie jest trudne. I jak mawiają chyba Anglicy, a może jacyś inni -
last, but not least: jeszcze pozostały 3 miesiące promocji - całe 250 Mb/s.
Animko - DASZ RADĘ!

Pozostaje tylko uwierzyć w prorocze stwierdzenie dyskutanta Przemysława Ryka: