Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta sieciowa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta sieciowa
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Tue, 10 Nov 2015 07:29:25 -0800 (PST)
Informacje od Animki dawkowane są bardzo szczątkowo, ale bawiąc się w
detektywa, można wysnuć jakieś hipotezy.

1. "W moim komputerze to nawet do CD-ROM trudno się dostać (pełno poskręcanych
blach). Musiałam dokupić zewnętrzną nagrywarkę." Świadczyć to może, że jest to
obudowa typu poziomy desktop i będzie wymagała karty PCI low profile (o
krótszym tzw. śledziu). Niekiedy taki krótki śledź jest dodatkowym
wyposażeniem, ale to trzeba przy zakupie sprawdzić.

2. "Rzeczywista prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania 18,98 Mb/s."
Z oferty UPC wynika, że internet działa w trybie 250 Mb/s, czyli 250/20 Mb/s.
Zintegrowany RealteK 100 Mb/s wysyłając bez trudu osiąga limit, gorzej radzi
sobie z pobieraniem. Karta PCI 1 Gb/s mogłaby wiele pomóc, nawet po przejściu
po okresie promocji w tryb 120 Gb/s.

3. Udało mi się ustalić, że UPC dostarcza modem Compal CH6640E/CG6640E z WiFi i
4-portowym switchem gigabitowym. Wizyta gościa z w miarę nowoczesnym laptopem
pozwoliłaby wtedy na szybką wymianę danych.
Instrukcja do modemu:   http://www.ktech.no/CG6640E_User_Guide_English.pdf

Jednym słowem, jeżeli tylko komp jest dostatecznie jary - tzn. posiada procesor
z prawdziwymi dwoma rdzeniami (nie jakieś tam HT, czy Pentium D), to warto
pomyśleć o karcie 1 Gb/s.

Gdyby modem Compal miał WiFi 300 Mb/s (brak anten zwn. świadczy raczej o 150
Mb/s) jest jeszcze inne ciekawe rozwiązanie - zwn. karta USB 300 Mb/s:
http://allegro.pl/karta-sieciowa-usb-tp-link-tl-wn822n-300mb-s-wifi-i5703292040.html