Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] napęd cd/dvd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] napęd cd/dvd
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 27 Sep 2015 16:48:30 +0200
Dnia Sat, 26 Sep 2015 14:38:45 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
>: Będzie się boczył na płytki - trafiony sprzęt.
>:
>
> Ten sposób *nie* wykluczy tego, że winę ponosi rozkapryszony soft samego
> drajwu!
> A jedynie jakieś kłopoty (n.p. ze sterownikiem) używanego przez Michała
> OS-u...
> Natomiast i *wewnątrz* napędu też przecież jest oprogramowanie, i to ono
> *może*
> być winne, ale... Ale choć bywa, że pomaga jego up-dejtownie, czyli sposób
> okazuje się często-gęsto skuteczny, to nachodzą mnie wtedy wątpliwości

A dlaczego nie? Jeżeli to firmware napędu głupieje, to raczej IMVHO będzie
głupieć również pod innym systemem.

>   - jest sobie oprogramowanie, i działa bez zastrzeżeń rok, drugi, trzeci. Aż
> pewnego ślicznego pranka włączasz komputer, i... nie działa (jakiś konkretny
> element).

Samo z siebie i bez przyczyny nic się nie dzieje.

> No to główkujesz co może być przyczyną, sprawdzasz to i owo, co można
> by określić jako podejmowane "działanie techniczne". No i skutku nie ma. Wtedy
> rozpaczliwie szukać w miejscach, które "działania techniczne" pominęły, no bo
> góry wiadomo, że na daną awarię wpływu mieć *nie powinny*. Na co wskazuje cała
> twoja wiedza! I ni z tego, ni z owego - pstryk! - awaria mija, i to dzięki
> czemuś, co było od niej bardzo odległe. Nazywam to "działaniami magicznymi", i
> one zaskakująco często dają efekt!

Żadnej magii nie stwierdziłem, a trochę kompów mi się przez ręce przewinęło.
:D

> Na tej właśnie zasadzie proponowałem Michałowi, aby odświeżył firmware napędu,
> chociaż przecież mamy tu właśnie podobny aspekt sprawy: skoro działało dotąd,
> no
> to jakiż do diaska czynnik mógł spowodować, że teraz wierzga?! Myślę, że
> jedyna
> sensowna odpowiedź brzmi: pewnikiem czort!

:D

[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through.          ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]