Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] napęd cd/dvd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] napęd cd/dvd
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 26 Sep 2015 14:38:45 +0200
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w
16zvuzto2oyn6.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info">news:16zvuzto2oyn6.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info ...
:
: (...)
: Odpal mu inny system - choćby jakiegoś pingwina z pendrive'a.
: Będzie się boczył na płytki - trafiony sprzęt.
:

Ten sposób *nie* wykluczy tego, że winę ponosi rozkapryszony soft samego drajwu!
A jedynie jakieś kłopoty (n.p. ze sterownikiem) używanego przez Michała OS-u...
Natomiast i *wewnątrz* napędu też przecież jest oprogramowanie, i to ono *może*
być winne, ale... Ale choć bywa, że pomaga jego up-dejtownie, czyli sposób
okazuje się często-gęsto skuteczny, to nachodzą mnie wtedy wątpliwości
następujące:

  - jest sobie oprogramowanie, i działa bez zastrzeżeń rok, drugi, trzeci. Aż
pewnego ślicznego pranka włączasz komputer, i... nie działa (jakiś konkretny
element). No to główkujesz co może być przyczyną, sprawdzasz to i owo, co można
by określić jako podejmowane "działanie techniczne". No i skutku nie ma. Wtedy
rozpaczliwie szukać w miejscach, które "działania techniczne" pominęły, no bo z
góry wiadomo, że na daną awarię wpływu mieć *nie powinny*. Na co wskazuje cała
twoja wiedza! I ni z tego, ni z owego - pstryk! - awaria mija, i to dzięki
czemuś, co było od niej bardzo odległe. Nazywam to "działaniami magicznymi", i
one zaskakująco często dają efekt!

Na tej właśnie zasadzie proponowałem Michałowi, aby odświeżył firmware napędu,
chociaż przecież mamy tu właśnie podobny aspekt sprawy: skoro działało dotąd, no
to jakiż do diaska czynnik mógł spowodować, że teraz wierzga?! Myślę, że jedyna
sensowna odpowiedź brzmi: pewnikiem czort!

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.