Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sloty SATA a SATA RAID

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sloty SATA a SATA RAID
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 27 Sep 2015 16:48:30 +0200
Dnia Sun, 27 Sep 2015 14:17:34 +0200, Wojciech napisał(a):

> Sorki, napisałem w innym temacie, a tutaj zapomniałem.
> To jest płyta P4C800 Deluxe.
> W BIOSIE mam wyłączony Raid, tj. Onboard Promise Controller [Disable].
> (przy ustawieniu na [Enable] można ustawić Operating Mode na [RAID]
> lub [IDE]).
>
> Czy jedynym wyjściem jest dołożenie karty PCI z kontrolerem dodatkowych
> SATA?

Ale dlaczego i po co? Według manuala masz - dla Storage:
Supported by South Bridge (ICH5R):
- 2 × UltraDMA100 connectors
- 2 × Serial ATA connectors (supports RAID0 configuration under Windows XP)
Supported by Promise PDC20378 controller (optional):
- 1 × UltraDMA133 connector
- 2 × Serial ATA connectors
- RAID0, RAID1, RAID0+1, Multi-RAID configurations

I teraz pytanie brzmi - gdzie wpiąłeś nagrywarkę? Jeżeli w port SATA
obsługiwany przez kontroler Promise'a, to może się tak zdarzyć, że jeżeli
jest on ustawiony jako RAID, to nagrywarki nie zobaczy. Zewnętrzne
kontrolery SATA też często nie obsługują nagrywarek!

[ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona.      (Jack Nicholson) ]