Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 2 Feb 2015 17:36:03 +0100
Dnia Mon, 2 Feb 2015 16:37:15 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> Ja odnioslem sie do zdania o piewcach i aniruszach. A Ty do czego? Bo nie
> chwytam tak
> ulotnej aluzji.

Zbyt często czytam przy każdej możliwej sytuacji, w której mowa o poprawie
komfortu pracy, porady pt. „wstaw SSD”. Co z tego, że komp ma 2GB ramu i po
otwariu paru kart w przeglądarce zadyszki dostaje od swapowania. Wstawienie
SSD cudownie pomoże. O tym, że jedynie w szybkości swapowania, to już się
żaden doradca nie zająknie. Rozbudwać RAM? Bez sensu. SSD. I momentalnie
komp jak nowy. Mhm…

Obrabia ktoś zdjęcia. Import czy eksport RAWów trwa tyle, ile trwa.
Rozwiązanie? Kup SSD! Nie ważne, że import materiału będzie trwał tyle samo.
Kup SSD, bo wtedy komputer wstaje w 15 sekund i już jest cudownie.

Obrabiasz sobie amatorsko wideo? Kup SSD! Wprawdzie materiał wideo i tak
będziesz ciągnąć z dotychczas posiadanego klasycznego talerzowca, no ale
system się uruchamia błyskawicznie. A przecież kompa się wyłącza i uruchamia
15 razy dziennie. To taki standardzik jest.

Masz kompa z Pentium 4 Northwood i 2GB ram? Kup SSD! Komp i tak zadyszki
dostanie na wielu stronach www, ale kup SSD - będzie cudownie, będzie
wspaniale, będzie rewelacyjnie. To, że za 300 PLN (364 PLN kosztuje 120GB
Samsung 850 Evo) kupisz płytę z LGA775 + Core 2 Duo + 4GB ram + GeForce
9400GT i będzie się na tym o niebo lepiej pracować, niż na P4 z SSD, to też
radośnie widzę w wątku się pomija.

Kupi ktoś SSD. Ale dane i tak będzie trzymać na klasycznym talerzowcu. Skąd
wiem? Ano stąd, że przyglądam się, jak znajomi komputery użytkują. I tak się
jakoś składa, że 120GB SSD to raczej mało komu wystarcza. Trochę zdjęć,
trochę dokumentów, parę filmów i adios pomidory.

[ Żeby przekonać Cię, że naprawdę Cię przewyższam… nie mówię tu o wzroście ]
[ w kilogramach tylko, że tak powiem o wymiarze moralnym… masz tu banana!  ]
[                                              (Król Julian, „Madagaskar”) ]