Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 1 Feb 2015 20:47:31 +0100
Dnia Sun, 01 Feb 2015 19:51:34 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Nie zgodzę się.
>
> Racją bytu "uśpienia" (STR) jest przywrócenie pełnoprawnego
> środowiska pracy *w stanie sprzed uśpienia* w czasie liczonym
> w pojedynczych sekundach, a idealnie poniżej 2 sekund.
>
> Racją bytu "hibernacji" (STD) jest przywrócenie pełnoprawnego
> środowiska pracy *w stanie sprzed hibernacji* po dowolnie dłu-
> gim czasie braku zasilania.
>
> Restart likwiduje stan środowiska pracy. Ostatnim systemem,
> który otwierał ponownie obiekty po pełnym restarcie był OS/2
> w latach 90-tych (i to w ograniczonym zakresie). Windows po
> [...]

Swięte słowa. Tam gdzie po restarcie należy się ręcznie napracować żeby
uzyskać stosowną konfigurację zaleta SSD polegająca na szybkim
otwieraniu OS-a i aplikacji staje się mało ważna. Ale to nie ma
zastosowania do  olbrzymiej większości kompów domowych w których stan
gotowości osiąga się wraz z odpaleniem przeglądarki w tybie autostartu
:)
No i nie należy lekceważyć umiejętności szybkiego przesyłania do RAM-u
wielkich czasem porcji danych z dysku. Wyobrażam sobie że jeśli w
trakcie długiej sesji należy często odczytywać i zapisywać jakiś wielki
plik to nie od rzeczy by było jednokrotne przepisanie go z talerzowca na
SSD skąd byłby obrabiany, żeby po zakończeniu procesu z powrotem go
umieścić na talerzowcu.
--
Jacek