Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: "R.e.m.e.K" <pcisdead@wirtualnapolskaPOPRAWNAWP.pl>
Date: Wed, 4 Feb 2015 10:29:51 +0100
Dnia Mon, 2 Feb 2015 17:36:03 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> Zbyt często czytam przy każdej możliwej sytuacji, w której mowa o poprawie
> komfortu pracy, porady pt. „wstaw SSD”. Co z tego, że komp ma 2GB ramu i po
> otwariu paru kart w przeglądarce zadyszki dostaje od swapowania. Wstawienie
> SSD cudownie pomoże. O tym, że jedynie w szybkości swapowania, to już się
> żaden doradca nie zająknie. Rozbudwać RAM? Bez sensu. SSD. I momentalnie
> komp jak nowy. Mhm…

Czy ja twierdzilem, ze rozbudowa RAMu jest bez sensu? Nie. I przy RAMie do 4GB
to bym
najpierw polecal. Ale potem nie procesor jak radzisz, lecz juz wlasnie SSD. 95%
ludzi na
pewno bardziej to odczuje niz procka. No chyba ze rzeczywiscie procek sprzed 10
lat, ale
wtedy leci wszystko, proc, pamiec, mobo i wtedy warto przemyslec czy wearto, bo
kupowac
uzywane i jednak stare (choc nowsze niz wlasne) komponenty tez jest srednio
trafionym
pomyslem. A SSD zawsze bedzie mozna wykorzystac w nowym kompie, ktory predzej
czy pozniej
i tak sie kupi.

> Obrabia ktoś zdjęcia. Import czy eksport RAWów trwa tyle, ile trwa.
> Rozwiązanie? Kup SSD! Nie ważne, że import materiału będzie trwał tyle samo.
> Kup SSD, bo wtedy komputer wstaje w 15 sekund i już jest cudownie.

Zakoduj w koncu, ze SSD nie przyspiesza TYLKO startu, bo to jest NIEWAZNE.
PRZYSPIESZA PRACE SYSTEMU, RESPONSYWNOSC.
Import rawow... strzelaj, ile % ludzi to robi? Ja stawiam, ze 3%. I mysle, ze
przesadzilem!

> Obrabiasz sobie amatorsko wideo? Kup SSD! Wprawdzie materiał wideo i tak
> będziesz ciągnąć z dotychczas posiadanego klasycznego talerzowca, no ale
> system się uruchamia błyskawicznie. A przecież kompa się wyłącza i uruchamia
> 15 razy dziennie. To taki standardzik jest.

Ile % ludzi zajmuje sie montazem video? Znow stawiam 3%. 97% kopiuje plik video
aparatu/kamery i ...ma.

Poza tym... badzmy powazni. Czemu tendencyjnie wymieniasz operacje, ktore
potrzebuja
glownie procesora jako kontrargumentu do SSD? Przeciez to bez sensu. Porownuj
REALNE
warunki korzystania z kompa jakie panuja w przecietnym domu Koewalskiego.

> Masz kompa z Pentium 4 Northwood i 2GB ram? Kup SSD! Komp i tak zadyszki
> dostanie na wielu stronach www, ale kup SSD - będzie cudownie, będzie
> wspaniale, będzie rewelacyjnie. To, że za 300 PLN (364 PLN kosztuje 120GB
> Samsung 850 Evo) kupisz płytę z LGA775 + Core 2 Duo + 4GB ram + GeForce
> 9400GT i będzie się na tym o niebo lepiej pracować, niż na P4 z SSD, to też
> radośnie widzę w wątku się pomija.

Poza dobrymi, choc drogimi dyskami Samsunga sa jeszcze inne mozliwosci.
Kingston 120GB
kosztuje 230 PLN.

> Kupi ktoś SSD. Ale dane i tak będzie trzymać na klasycznym talerzowcu. Skąd
> wiem? Ano stąd, że przyglądam się, jak znajomi komputery użytkują. I tak się
> jakoś składa, że 120GB SSD to raczej mało komu wystarcza. Trochę zdjęć,
> trochę dokumentów, parę filmów i adios pomidory.

To jest mankament SSD i z nim polemizowac nie sposob.

--
pozdro
R.e.m.e.K