Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 6 Feb 2015 10:59:17 +0100
Dnia Thu, 5 Feb 2015 17:52:41 +0100, JoteR napisał(a):

> W tym przypadku nie jest lepiej, a wręcz przeciwnie. Przecież to raczej nie
> jest podstawowy komputer wątkopodawcy - napisał wszak wyraźnie: "Odgrzebałem
> taki zabytek - płyta Intel D865GBF". Wyjeżdżanie mu tu z kupnem dysku SSD
> czy pamięci DDR 1 jest takim samym idiotyzmem, jak (z całym należnym
> szacunkiem i tak dalej) sugestia, by wymienił całą platformę. Bo co mu to
> zmieni? Najwyżej to, że za jakiś czas będzie mógł napisać: "Odgrzebałem 2
> zabytki - płyta Intel D865GBF oraz płytę, pamięci i core 2 Duo". I co wtedy?
> A, już wiem. Dostanie poradę: kup DWA dyski SSD ;->

Wiesz - jak by znajomy do takich ogólnoplantowych zastosowań (pogrzebać po
necie, napisać coś na uczelnię / do pracy, zrzucić z aparatu fotki z wakacji
i odrobinę nad nimi popracować (selekcja, jakieś kadrowanie, poprawa
jasności/kontrastu - podstawowe rzeczy po prostu), obejrzeć film, ogarnąć
bibliotekę eBooków na kompie i w czytniku) miał Pentium 4 i chciał to
niewielkim kosztem zmodernizować, to - oczywiście - w pierwszej kolejności
padnie pytanie o budżet. I teraz:
- jeżeli to jakieś 300 PLN, to sensowniej będzie wstawić jakieś Core 2 Duo
czy Athlona X2 na AM2/AM3.
- jeżeli budżet pozwoli, to pewnie, że postawiłbym coś nowszego (jakieś
Pentium Dual Core, albo i3, może coś na APU AMD) - przynajmniej prądu zeżre
mniej.

[ Ciekawe dlaczego pieniądze odkładane na "czarną godzinę" wydaje się na   ]
[ ślub?                                                   (JoeMonster.org) ]