Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komp media center

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komp media center
From: m <mvoicem@gmail.com>
Date: Mon, 05 Jan 2015 10:34:32 +0100
W dniu 04.01.2015 20:59, Budzik pisze:
Użytkownik m mvoicem@gmail.com ...

Rodzinka ma starszy TV bez smarta.
Chciałem im dokupic dongle ale stwierdziłem, ze przydałaby im sie tez
wymiana kompa i lepiej do TV podlaczyc kmputer jako media center.

Wymagania to filmy, ipla, vod itp.
Do tego standardowa praca biurowa, internet - zadnego grania.

Wiec wymagania raczej skromne ale chciałbym zeby to płynnie dzialało.

ja do duuużego uchwytu za telewizorem plazmowym przymocowałem normalnej
wielkości płytę główną z dyskiem i zasilaczem. tak zrobiłem smart tv.
Wybrałem najtańszy działający i cichy procesor - athlon 64, dwa rdzenie.

Bezprzewodowa mysz na łóżku marnie działa. klawiatura-  nie bardzo
nadaje się do sterowania graficznym systemem. tak więc zadowolenie nie
jest 100%,

Kupiłem coś takiego: http://tinyurl.com/o72mqwl - dobrze się sprawdza
jako pilot, o ile się wyłączyło w XBMC używanie myszy (bo jako mysz
jestr beznadziejne i nieintuicyjne). Mnóstwo jest pilotów będących dla
komputera klawiaturą bezprzewodową.

Ja bym się skupił nie na wydajności, a na tym czy da się włączyć i
wyłączyć (zasnąć/obudzić) komputer pilotem. Jeżeli to laptop - to czy to
się da zrobić bez podnoszenia pokrywy.

To bedzie dla starszych ludzi - zadne zabawy typu sterowanie z telefonu
itp. nie wchodzą w rachubę.

Więc pilot jak w linku będzie ok, o ile przemapujesz klawisze. Najlepiej jakby nie miał funkcji myszy - albo jeżeli wyłączysz obsłygę myszy w oprogramowaniu odtwarzacza (np. xbmc)

Zwykły komp podlaczony do tv słuzacy za komputer + odtwarzacz.
Wiec chodzi o to, zeby wszelkie filmy w hd, h.blebleble i nie wiem co tam
jeszcze mozna trafić :) chodziły płynnie.
No i zeby nie zarło specjalnie duzo prądu, bo być moze bedzie chodziło 24h.
:)

Jak 24h to wtedy problem z hałasem.

Rozumiem ze c2d, cqd czy athlon x2 starczą bez problemu a za cene +- 500-
600zł nic lepszego nie dostane?

Mój lenovo z c2d 2.4ghz + nvidia starcza aż nadto.

p. m.