Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
From: nadir <none@hell.org>
Date: Fri, 07 Nov 2014 21:02:07 +0100
W dniu 2014-11-07 o 18:03, Irokez pisze:
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi.

Widzę że dyski masz opanowane to wyjaśnij mi co robię źle, że mam RAID1
na 2 identycznych dyskach i nagle maszyna robi zwis i po restarcie nie
wstaje system? Serwer Dell PowerEdge T310 ze sprzętowym kontrolerem RAID
PERC, zgłasza że jest zdegradowany, uszkodzony dysk w biosie oznacza
offline a system Win 2008 Serwer nie wstaje na tym dobrym?
Po wyjęciu dysku system wstał. Padnięty podłączam przejściówką USB i
odczytuję SMART: ma ponad 2000 badsektorów, kolejne 6 czeka na
realokacje, przepracowane ponad 4 lata i tylko 243 rozruchy.
Serwer zasilany z UPS APC Smart 1500, całość w szafie klimatyzowanej.
Co robię źle?

Nic nie robisz źle, po prostu obecnie produkowane dyski, to taki sam szajs jak wszystko inne co nas otacza, a dodając do tego jeszcze gęstość upakowania danych, mamy to co mamy.