Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw klawiatura+mysz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw klawiatura+mysz
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 25 Oct 2014 21:58:13 +0200
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w
news:5449ab48$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...
:W dniu 2014-10-24 o 00:26, (c)RaSz pisze:
:
: > Zdawać by się mogło, że wciśnięcie przycisku na klawiaturze, albo
: > myszy —
: > jest bezpośrednim sygnałem do odczytu przez komputer. Ale
: > (...) jest to sprawa nieco bardziej złożona. (...)
: > rzeczą
: > nieuniknioną jest to, że klawisze, czy "gryzoń" produkują zakłócenia,
: > które
: > mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha — albo
: > przerwa
: > (rozwarcie).
:
: Coś czytałeś, ale tak nie do końca. To są stany nieustalone. (...)
:
:
: > Aby to zminimalizować stosuje się "układ całkujący", który
: > sprawdza, jaki jest stosunek stanów 0 / 1 — czyli "zwarty" / rozwarty. I
: > gdy
: > Ty tupniesz myszą raz jeden (jak mniemasz), to powstające w urządzeniu
: > szumy
: > mogą zmylić układ, i błędnie wykryje przerwę w stanie "zwarte".
:
:
: Ten układ jest bardzo potrzebny nie ze względu na taniość przełącznika,
: ale ze względu na to, że nic w przyrodzie nie jest 0,1.
: (...) komputer zarejestrowałby
: pokaźną ilość kliknięć w tym czasie.
:

Ładnie z Twojej strony, że uzupełniłeś moją wiedzę ( i wszystkich
grupowiczów) co do "stanów nieustalonych", ale opitalasz mnie bez większej
racji! Pisałem że "powstające w urządzeniu SZUMY mogą zmylić układ" — i (jak
sądzę) nie pomyślałeś o tym, że znaczenie tego terminu, jest bardzo
szerokie! I że Twoje ukochane "stany nieustalone" mogą być jedną z ich
przyczyn. Otóż, jak to stoi w Wiki:

"Szum elektryczny - każdy niepożądany sygnał, który występuje na wyjściu lub
w jakiejś części układu elektronicznego" — i w tym aspekcie po prostu nie
wnika się w mechanizm jego powstawania.

Co do samych problemów wątkotwórcy, to zalecałem mu wypróbowanie felernej
myszy na innym komputerze, ale chyba nie okaże się to skuteczne. U mnie
podziałało, ale to dotyczyło myszy ogoniastej, a on próbuje ujeździć
radiową. A tam, za przetwarzanie sygnału, w tym eliminację wpływu szumów
(bez względu na ich genezę) odpowiada w całości producent danego modelu.
Newralgiczny filtr mieści się zapewne albo w gryzoniu, albo w
nano-odbiorniku, więc jakieś roszady wiele tu nie zmienią. Jeśli kol. Tom
sprawdził ową możliwość, to niech skrobnie o efektach!

Hm, a może znajdzie u jakiegoś znajomego podobny model, i wypróbuje zamianę
nano?

--

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!