Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zestaw klawiatura+mysz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zestaw klawiatura+mysz
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 24 Oct 2014 00:26:38 +0200
Użytkownik "Tom" <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl> napisał w
news:m2bqfi$45p$1@mx1.internetia.pl...
:  (...)
: Mianowicie po naciśnięciu lewego przycisku myszy tak jakby przycisk
: dobrze nie kontaktował i czasem wychodzi dwu lub kilkukrotne
: przyciśnięcie.
: (...)

Zdawać by się mogło, że wciśnięcie przycisku na klawiaturze, albo myszy —
jest bezpośrednim sygnałem do odczytu przez komputer. Ale onegdaj
doczytałem, że jest to sprawa nieco bardziej złożona. Bowiem styki robi się
tak, aby były jak najtańsze — oczywiście w granicach rozsądku. Jednak rzeczą
nieuniknioną jest to, że klawisze, czy "gryzoń" produkują zakłócenia, które
mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha — albo przerwa
(rozwarcie). Aby to zminimalizować stosuje się "układ całkujący", który
sprawdza, jaki jest stosunek stanów 0 / 1 — czyli "zwarty" / rozwarty. I gdy
Ty tupniesz myszą raz jeden (jak mniemasz), to powstające w urządzeniu szumy
mogą zmylić układ, i błędnie wykryje przerwę w stanie "zwarte". Dodam
jednak, że ową informację czytałem w baaardzo starym źródle, więc może być
już nieaktualna. Jednak myślę, że jeżeli jeden układ scalony, kosztujący
tyle co kot napłakał, pozwoli oszczędzić na jakości części mechanicznych
keyboard'a czy myszki — to jest powód wystarczający, aby się tego trzymać.

Onegdaj miałem identyczny problem u siebie: tupałem raz, a PC-t
często-gęsto reagował tak, jakbym zrobił 2-click , co było wielce
upierdliwe. No i też miałem nadzieję, że pomoże nowszy driver, nie pomógł.
Jakoś na zamianę prawy / lewy — nie wpadłem. Ale gdy przeniosłem tę samą
mysz do laptopa, to działać zaczęła normalnie! Co wskazuje, że być może coś
z owym, wspomnianym powyżej układem całkującym — było nie halo...

--

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!