Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BSOD-y po dołożeniu RAMu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BSOD-y po dołożeniu RAMu
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 23 Sep 2014 22:04:12 +0200
Dnia Tue, 23 Sep 2014 20:56:03 +0200, kiszony napisał(a):

> Tyle że to edycja 64-bitowa;)

Z takim zachowaniem x64 spotkałem się jedynie - AFAIR - gdy w komputerze
była zintegrowana karta grafiki i rezerwowała sobie część pamięci na swoje
potrzeby.

> Właśnie dostałem BSOD-a, czytając twój post, ale nie "nadanrzam"
> przeczytać i zapamiętać. To się gdzieś zapisuje?

1. Wyłącz automatyczne uruchamianie po BSOD.
2. NirSoft BlueScreenView -
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

> Nie wiem, na czym tam BIOS mierzy temperaturę.

No na radiatorze, to by było raczej ciężkawo bez oddzielnego czujnika
temperatury weń wetkniętego. (1)

> Wszystko automat, tylko ustawiłem wyższe napięcie pamięciom.

Sprawdziłbym tak - jeżeli moduły faktycznie te same parametry mają
(opóźnienia, taktowanie, pojemność): wstawić jeden moduł, ustawić w BIOS
ręcznie wszystkie parametry, dołożyć resztę, sprawdzić co się dzieje.

Aha - Command Rate masz ustawiony na 2T czy 1T? Nie wiem na ile to wpływa,
ale parę razy już miałem, że jak był na 1T, to bywały cuda.

> (ciach…)
> Kiedyś miałem E2160 podkręconego do 3,00 GHz z tymi pamięciami 2x 1GB.
> Nie pamiętam na ile szły, ale to wszystko było bez podnoszenia napięcia
> proca, czy pamięci. Chyba nie przeskoczyłem 900MHz. Wszystko chodziło
> stabilnie.

Na tym P5B rozumiem?

> Może to ma związek, bo przed dołożeniem ramu komp mi trochę mulił, ale
> system się nie wywalał. Dlatego zdecydowałem się dorzucić 2GB. Wszystko
> śmiga, gdyby nie te BSOD-y.

Nie no - sorry - jak są BSODy, to znaczy, że nie śmiga. Aha - jak rozumiem -
reszta kompa (dysk choćby) full sprawne, kamikadze boski wiatr?

> [...]
> • x4, x32 DIMMs
> • DDR2-533 with any Speed Bin Timing combination other then 4-4-4
> • DDR2-667 with any Speed Bin Timing combination other then 5-5-5
> • DDR2-800 with any Speed Bin Timing combination other then 5-5-5 or 6-6-6
> • Double-Sided x16 DIMMs
> • Registered DIMMs
> • DDR DIMMs
> • Any DIMM with ECC technology
>
> Jeśli dobrze rozumiem moje pamięci są za szybkie, jak na ten chipset i i
> tak nie idą ze standardowymi timigami. Zastanawiam się, czy przejście na

Ustaw z palca taktowanie DDR2-800 i wymuś timingi 5-5-5 lub 6-6-6 i sprawdź.
:)

[ Planowanie ślubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny.           ]
[                                                           (Romek Rumpel) ]

(1) Tak, drę łacha. ;D