Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BSOD-y po dołożeniu RAMu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BSOD-y po dołożeniu RAMu
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 23 Sep 2014 20:04:12 +0200
Dnia Tue, 23 Sep 2014 17:25:35 +0200, kiszony napisał(a):

(ciach…)
> Wszystko hulało, ale za mało było ramu, więc dokupiłem ostatnio 2x1GB.
> Dokładnie te same kości, co miałem wcześniej. Windows wykrył tylko 3GB
> (tzn. "zainstalowano 4GB, w użyciu 3GB - czy coś takiego)

Wskazuje na Windows w edycji 32-bitowej. To akurat nic niepokojącego.

> Włączyłem w BIOS-ie opcję Memory Remap Feature i komp nie wstał. Po
> krótkiej żonglerce kośćmi udało mi się zobaczyć logo Windowsa, ale nic
> poza tym. Zapodałem pamięciom 2,10V i system ruszył. Wszystko działa,
> ale... no właśnie te BSOD-y.

Co wyrzuca na tych BSODach? Wywala się z tym samym / zbliżonym komunikatem
błędu?

> Czasem po kilku godzinach grania, czasem przy ładowaniu systemu. Różnie.
> Pamięci przechodzą bez błędów test w MEMTescie, wszystkie 4 kości razem,
> jak i tylko w parach. Na procesorze świeżo nałożona pasta
> termoprzewodząca, wyczyszczony radiator, zresztą jego bym wykluczył, bo
> wcześniej nie było z nim problemu. Jego temperatura w BIOSI-e to 49
> stopni. W stresie nie jestem pewny, bo speedfan daje mi 4 różne odczyty.
> Najwyższy z nich to ok. 70 stopni.

49 stopni na radiatorze? ;))

> Próbowałem puszczać pamięci na 667MHz - nic nie dało. Próbowałem obniżyć
> taktowanie procesora - nic nie dało.

Krótkie pytanie - jak masz ustawione taktowania i timingi pamięci? Automat,
czy ręcznie?

(ciach…)
> Pytania:
>
> Spotkaliście się z czymś takim? Miał ktoś 4 kości w dualu i może
> potwierdzić, że działało? Kupić 2x2GB, czy może płyta nie dźwiga takiej
> ilości ramu (mimo specyfikacji) i ją zmienić? Inne pomysły?

Miałem swego czasu jazdy na DFI P45-T2RS z Kingstone'ami 4×2GB DDR2-1066. Na
domyślnym taktowaniu E8400 z domyślnym dzielnikiem i parametrami branymi
automatycznie cholery za jasnego gołąbka na 1066 nie chciały startować.
DDR2-800 - proszę uprzejmie, wieś tańczy, śpiewa i stepuje, na DDR2-1066 -
nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi.

Wymuszałem im początkowo pracę w okolicach tych 800 MHz, potem zabrałem się
za podkręcanie. Ustawione są w tej chwili „z palca” z w miarę przyzwoitym
dzielnikiem po overclockingu procesora i nie robią żadnych harcy przy
taktowaniu 1042 MHz. :-)

[ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem.                       ]
[                                                     (znalezione w necie) ]