Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: ikov <ikov1@t-l-e-n.pl>
Date: Tue, 18 Feb 2014 15:06:45 +0100
Spodziewałem się trudności w poszukiwaniach części do historycznych
komputerów (tytułowa płyta z 386), ale nie myślałem, że będą aż takie.
Na allegro jakaś firma wystawiła całego kompa z 386, cena - 500zł. I
to wszystko. Starych mebli, młynków, lampek, wiertarek jest od groma,
czegoś tak historycznie istotnego jak wczesne komputery - nie ma
wcale.

Teraz bym zostawił, ale chyba tylko po to by go komuś oddać - zastosowań praktycznych raczej dla takiego sprzętu się nie znajdzie, przynajmniej ja nie widzę na razie żadnego. Nawet jako jakiś serwerek ftp albo pseudo NAS się nie nada, bo w zasadzie nawet Raspberry Pi bije go na głowę w każdej kategorii (wydajność, pojemność, energooszczędność, możliwość rozbudowy o peryferia). Chyba tylko z sentymentu, aby komuś pokazać - patrzaj dzieciaku, czym twój stary się kiedyś jarał. Faktycznie spędzało się przy nim długie godziny, zarwało niejedną nockę na graniu albo innych, pożytecznych rzeczach (jako nastolatek nie pracowałem jeszcze), o ile najpierw udało się w ogóle włączyć dźwięk (to wybieranie z listy kart dźwiękowych), nie mówiąc o żonglerce dyskietkami.