Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 386DX-40 plus nostalgia...
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 18 Feb 2014 16:12:31 +0100
Dnia Tue, 18 Feb 2014 15:01:24 +0100, GAD Zombie napisał(a):

> To o wiele bardziej obszerny temat.
> Przede wszystkim zmieniły się środowiska, dla których i w których się pisze.
> Weźmy taki uproszczony przykład. Wyświetlenie tekstu na ekranie. Kiedyś
> wrzucało się parę bajtów do pamięci ekranowej w trybie tekstowym i
> człowiek widział tekst. Dziś trzeba odnieść się do wielu funkcji
> systemu, by wyciągnąć font TrueType, czy inny i graficznie namalować ten
> tekst w jakimś obszarze ekranu, dbając o antyaliasing, przycinanie,
> kolorowanie i inne ciekawe rzeczy. Aby nie mrugało używany jest jeszcze
> [...]

Z drugiej strony masz sporo narzędzi czy bibliotek, które ten temat
załatwiają za Ciebie raz. I chwatit. Choć nie raz się już zastanawiałem, co
tak producentów wszelakich kusi robienie własnych kontrolek okien. A jak
często mnie przy tym szlag trafia, to już inna kwestia…

[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through.          ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]