Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Mon, 28 Oct 2013 00:38:49 +0000
On 26/10/2013 04:12, p47 wrote:

Ano, pisałem juz gdzieś o tym, jeździło się, a dlaczego, to też
posrednio jest przyczynkiem do, ogólnie pojętej, historii wdrazania
mikroprocesorowej technologii w Polsce. Zajmowałem się, wraz z
angielskim Lucasem opracowaniem i wprowadzeniem opartego na układach
scalonych elektronicznego sterowania pracą silników w produkowanym w
Polsce Mi2, - stąd delegacje do Birmingham via Lądek.
Lucas zaproponował na owe czasy b.nowoczesne rozwiązanie na IC,
zapłaciliśmy im za to naprawdę grube pieniądze, ale nasza generalicja na
samym końcu nie zgodziła się na wprowadzenie tego do produkcji, bo Mi2
miały wojskowe znaczenie, a najlepsza w świecie technika sowiecka
obowiązująca wtedy w Układzie Warszawskim przewidywała wyłącznie
elektronikę oparta na lampach próżniowych (bo odporniejszej na impuls e-m).

"Słuszną drogę obrała nasza władza." ;D
Uważaj bo jeszcze zdradzisz tu "jakom tajemnicem wojskowom". ;D

--