Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 12 Oct 2013 23:14:32 +0200
Dnia Sat, 12 Oct 2013 22:18:04 +0200, Marcin N napisał(a):

> DO różni się od HDMI tylko jednym pinem. Nie wiem, do czego od służy,
> ale generalnie DP to drobne rozwinięcie HDMI. Może więc by się udało.
> Zwłaszcza, że dorwałem tabelę z kilkoma możliwymi konfiguracjami i widać
> na nich nawet możliwość 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWNĄ
> przejściówką na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywność polega.

Niby drobne rozwinięcie, ale niech to szlag jasny trafi. Gdyby nie fakt, że
mam jedno złącze PCI-Express x16 zablokowane kontrolerem dysków, to już
dawno wstawiłbym tam jakiegoś Radeona HD5450 i korzystał z dwóch kart. :-/

Przy podłączeniu monitorów po DVI mam tak, że jak jeden monitor przełączam
na inne źródło sygnału (ma taką możliwość), to z pulpitem systemu nic się
nie dzieje. Po prostu pamięta, że monitor jest i tyle. Jeżeli ten monitor
podłączony jest po DisplayPort, robi się przełączenie źródła sygnału i okaże
się, że na drugim wejściu sygnału nie ma choć przez moment (dajmy na to
reset drugiej, podłączonej do tego monitora maszyny), to system uznaje, że
monitor został wyłączony. Choć na zupełnie innym złączu opcja dostarczania /
niedostarczania sygnału występuje! Wybudzenie z trybu oszczędności energii
też dotarcza wrażeń - w 90% sytuacja wygląda tak, że monitor podłączony po
DisplayPort zaczyna migać - jakby sygnał dostarczał i gubił. Trzeba w
monitorze zrobić wyłączenie (pulpit się rozwala) i ponowne włączenie.

Z tego co wiem, jaja tego rodzaju to specyfika DisplayPorta - pytałem
serwisantów u polskiego dystrybutora EIZO (monitor podłączany przez DP to
właśnie model tego producenta). Przy czym podobno w EIZO to jeszcze w miarę
łagodnie się odbywa, gdyż po wybudzeniu z trybu uśpienia czy po „zgubieniu”
sygnału system rozpoznaje właściwą rozdzielczość.

Co do aktywności i pasywności przejściówki:
http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#active-passive-adapters
Była też na stronach AMD prezentacja video o co w tym chodzi, ale się
cholera nie mogę dogrzebać. :(

> Ja chcę 2x DVI: monitory do pracy plus 1x HDMI - TV do filmów. Działa to
> u mnie tak, że jak potrzebuję TV, to włączam w gniazdo kabel HDMI -
> komputer automatycznie odłączaj jedno DVI i włącza obraz na TV. Po
> odpięciu kabla HDMI - obraz wraca na monitor DVI.
>
> Niby nie ma tragedii, ale nie jest to eleganckie. Myślałem, żeby kupić
> przejściówkę DP > HDMI i sprawdzić, czy zadziałają 3 ekrany
> równocześnie. Problemem jest też to, że dźwięk przez HDMI leci tylko,
> gdy leci też obraz.

IMVHO albo faktycznie wyjście DisplayPort połączysz aktywną przejściówką -
choć tu zawsze będzie loteria, na ile ona aktywna jest, nie wiem też, w
jakich cenach są; albo dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]