Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory
From: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>
Date: Sat, 12 Oct 2013 22:18:04 +0200
W dniu 2013-10-12 21:24, Przemysław Ryk pisze:

Przerabiałem to samo przy swoim Radeonie 7850 (ma 2×DVI-I, DisplayPort i
Mini DisplayPort). Mówiąc krótko - połączenie przez DisplayPort musi być
połączeniem aktywnym, wobec czego z przejściówkami na HDMI moim skromnym
zdaniem możesz się pożegnać.

DO różni się od HDMI tylko jednym pinem. Nie wiem, do czego od służy, ale generalnie DP to drobne rozwinięcie HDMI. Może więc by się udało. Zwłaszcza, że dorwałem tabelę z kilkoma możliwymi konfiguracjami i widać na nich nawet możliwość 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWNĄ przejściówką na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywność polega.

U mnie w sposób w miarę pożądany (dajcie mi w ręce tego, kto DisplayPorta
opracował, to mu lutnę) sposób działa w konfigurcji:
- DisplayPort z karty -> kabel DP -> monitor z wejściem DisplayPort
- DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejściem DVI
- DVI z karty -> przejściówka DVI-VGA -> monitor z wejściem VGA

Ja chcę 2x DVI: monitory do pracy plus 1x HDMI - TV do filmów. Działa to u mnie tak, że jak potrzebuję TV, to włączam w gniazdo kabel HDMI - komputer automatycznie odłączaj jedno DVI i włącza obraz na TV. Po odpięciu kabla HDMI - obraz wraca na monitor DVI.

Niby nie ma tragedii, ale nie jest to eleganckie. Myślałem, żeby kupić przejściówkę DP > HDMI i sprawdzić, czy zadziałają 3 ekrany równocześnie. Problemem jest też to, że dźwięk przez HDMI leci tylko, gdy leci też obraz.

--
MN