Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Radeon HD 5750 i 3 monitory
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 16 Oct 2013 04:13:29 +0200
Dnia Sun, 13 Oct 2013 18:27:18 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
>:
>: (...) dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
>: segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.
>
> To chyba najlepsze rozwiązanie. A tak na marginesie, to nawet najbardziej
> nafaszerowany PC  - zawsze w czymś okaże się "za krótki". A w dodatku jego
> stabilność pozostawiać może wiele do życzenia, bo w takich super wypasionych
> kombajnach zawsze coś się z czymś pogryzie...

O'rly? To dobrze, że mój o tym nie wie. Na obecne standardy może nie jest
wypasiony pod względem procesora, płyty głównej czy ilości pamięci, niemniej
jednak w kość mu daję od pięciu lat zdrowo, a i klamotów w obudowie „kilka”
jest. :)

> Jeśli dokupienie taniego "burka" z jakichś względów Ciebie nie zadowala, to
> może rozważ jeszcze inną opcję, bo... może  _nie_wszystko_  musisz mieć na
> _jednym_  kompie? Może za trzeci ekran posłuży całkiem sprawnie - osobny
> komputer? Oczywiście podpięty przez LAN do tej Twojej maszyny głównej...
> Choć "usługi sieciowe" nie dają takich możliwości, jakie masz, gdy wszystko
> jest na tej samej maszynie, ale - coś tam może da się zrobić.

Nie ma tak dobrze. Gdy robię skład pod określone wytyczne, czy według
źródłowego materiału, to na jednym z monitorów mam wyświetlany źródłowy
materiał, drugi i trzeci zajmuje oprogramowanie do składu. Przełączanie się
na zdalną maszynę, a potem ręczne klikanie, by wrócić na odpowiednią? Chyba
bym się wściekł. :)

U mnie problemem nie jest niemożność obsługi konfiguracji powyżej dwóch
monitorów, co poroniona obsługa sygnału po DisplayPort. Przełączę monitor
podpięty po DisplayPort na inne źródło sygnału (druga maszyna, do której
jeszcze nie mam dostępu po RDP) - system radośnie stwierdza, że monitor
został fizycznie rozłączony i robi rozpiździaj na pulpicie. Ten sam monitor
podpięty po DVI, przełączam na drugie źródło sygnału - nic nie jest
rozwalane. :-/

> Co do - niezwykle wygodnej przecież - możliwości korzystania z 2
> (przynajmniej) monitorów, to się zastanawiam, czemu nie ma w laptopach
> (przynajmniej w tych niezbyt drogich), wszak podwójna karta graficzna nie
> jest znów taka kosztowna?

Czy ja wiem, czy tak nie ma? Mam do pchnięcia notebooka - MSI X370. Bez
problemów radzi sobie z dwoma monitorami (wyświetlacz wbudowany plus
zewnętrzny). Swojego Della D630 jeszcze na taką okoliczność nie testowałem.
To po prostu maszyna na wyjazdy, ma co najwyżej służyć jako źródło
sklonowanego obrazu do rzutnika. :D

> [...]
> samo, albo - każdy jest osobnym pulpitem. Wszak bywa i tak, że jakiś-tam
> "przedstawiciel handlowy"  ma na swoim laptopie różne prezentacje, i będąc u
> klienta - zechce mu to pokazać. Wtedy podłączamy dodatkowy monitor, w który
> zerkać może klient... Oczywiście wiem, że w najtańszych nawet lap-ach  są
> wyjścia na zewnętrzny monitor, ale wyświetla się na nim to samo, co na tym
> wbudowanym, a czasem człowiek chciałby mieć "drugi pulpit" i możliwość
> rozkładania na nim kolejnych programów...
>
> Ktoś wie może, na jakim poziome cenowym występują laptopy, które mają takie

Ekhem. Chcesz lapcia za 1 kPLN, który to potrafi bez żadnego kombinowania?
:D

[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]
[                                                 (Gary Jules "Mad World") ]