Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dane w cloud [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dane w cloud [cross]
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Thu, 13 Jun 2013 11:06:55 +0200
Dnia 2013-06-12, o godz. 11:01:55
rs <no.address@no.spam.info> napisał(a):

> jak nie mam. logowanie jest po podaniu hasla albo przez link z
> hashem. jesli ktos z zainteresowanych poda haslo innym, to tak samo
> nie mam nad tym kontroli, na wlasnym serwerze.

A firma hostująca ma bez hasła i bez tego. I nie masz pojęcia kto z tej
firmy to ogląda. Czy udostępnia bez Twojej wiedzy służbom czy za drobną
opłatą Twojej konkurencji.

> nie wkraczaj w ten temat bo to zuuuuupelnie inna historia, a temat
> bardzo obszerny.

A czemu mam nie wkraczać? To właśnie doskonały przykład jak postronne
służby dostają dostęp do Twoich danych bez Twojej wiedzy. A potem nie
dostaniesz wizy do USA albo po przekroczeniu granicy wylądujesz w
Guantanamo.

> jeszcze raz. przyjrzyj sie jak wyglada udostepnianie plikow w takim
> google.drive. moze takie lacza w takiej cenie sa u ciebie. u mnie nie
> ma. zreszta jak juz pisalem. nie interesuje mnie zakaldanie kolejnego
> lacza. <rs>

Wiem doskonale jak działają publiczne chmury. Jak prywatne także.
Wykorzystuję obie. I dlatego nie powierzam publicznym żadnych danych
firmowych bo nie mam nad nimi kontroli. Wiesz np. że Google indeksuje
zawartość poczty i GoogleDrive dla własnej wyszukiwarki? Uważasz że
obrobione tak bez Twojej wiedzy dane są nadal bezpieczne?

Cena łącza to nie wszystko. 2Mbps uploadu w obecnych warunkach to
wartość śmieszna. Przy czym to nie musi być zlokalizowane u Ciebie -
może być w dowolnym zaufanym miejscu.

Zrobisz jak chcesz - ja tylko zwracam Ci uwagę że rozwiązanie jakie
wybierasz po prostu nie jest bezpieczne i nie można mu zaufać jeśli
właścicielowi danych zależy na ich poufności.

Zdrówko