Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mały serwer na Atomie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mały serwer na Atomie
From: Kosu <Kosu@nospam.com>
Date: 14 May 2013 01:05:11 GMT
On 2013-05-13, Michoo <michoo_news@vp.pl> wrote:
> "Rozmyślam o _małym_ domowym serwerze."

Dokładnie. Niektórych jak zwykle ponosi fantazja, jakto sobie
można w domu postawić Racka i mieć wypasiony serwer z RAID 5 i tak
dalej. No i można, jeśli ktoś jest hobbystą i np. ma dom. A jak ktoś
ma mieszkanie 40m2, to naprawdę nie ma miejsca na takie bajery. Pomijam
tu kwestię ceny, bo za kilkaset złotych różnicy to już można coś
fajnego kupić. Np. wspomniany przez kogoś prąd, choć szacunek podał
optymistyczny. 35W non stop to około 100 zł rocznie :).

> Ja mam "mały domowy serwer" na alixie 2d2. 500MHz geoda, 256MB ram, 8GB
> CF i dysk po usb. Od 4 lat robi za:
> - serwer poczty (SMTP + IMAP)
> - serwer www
> - serwer backupów
> - serwer wydruku (dla sieci lokalnej)
> - shell (komunikatory)

No i ja chętnie bym postawił coś takiego, ale niestety potrzebuję
Windowsa (i nie 95 tylko w miarę współczesnego), co istotnie uwala
wszystkie fajne "lekkie" możliwości.

pozdrawiam,
Kosu