Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Mały serwer na Atomie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Mały serwer na Atomie
From: Kosu <Kosu@nospam.com>
Date: 13 May 2013 20:17:18 GMT
Witam,
Krótko i na temat. Rozmyślam o małym domowym serwerze. Ideał byłby
pasywny i ciągnął tyle co żarówka, więc patrzę głównie na Intel Atom.
Niestety z racji specyficznych potrzeb potrzebuję na tym Windowsa.

Pytanie: który pójdzie? Biorę pod uwagę procki biorące do 10W, czyli
np. D2500. Mam dostęp do wszystkich systemów od XP do teraz (także
tych serwerowych).
Czy warto próbować np. Server 2012 Essentials?

Roboty nie będzie miał dużo. Router (najchętniej z WiFi), serwer
plików (ale bez streamowania multimediów itp), trochę prostego
softu. Ewentualnie postawię na tym bazę danych, ale też nie
analityczną tylko zwyczajny magazyn.

Ewentualny drugi wariant. Ponieważ mogę z tym zakupem poczekać
do końca roku, mogą się pojawić ciekawe propozycje oparte
o Haswell (tak z 1.5x wydajności Atomów D i wirtualizacja).
Na czymś takim mógłbym już pomyśleć o hypervisorze i jakimś
Win (kilka programów) + Linux (router, baza, cała reszta).
Moja wiedza o wirtualizacji kończy się na używanym od 2 lat
Virtualboxie. Dużo jest bujania się z hypervisorami? Który
z nich mógłby pociągnąć np. XP + Debiana na takim
biednym sprzęcie?

pozdrawiam,
Kosu