Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czy ten ethenet over...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czy ten ethenet over...
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 6 May 2013 11:00:32 +0200
Dnia 2013-05-04, o godz. 21:59:19
BartekK <sibi@drut.org> napisał(a):

> Tp-link, ale nie 500Mb/s, tylko coś starszego, chyba był zestaw 3 czy
> 4 sztuk TL-PA211 200Mbps sprzedawany w jednym pudełku - klient
> stwierdził, że 200Mb/s to powinno dać 20MB/s i to mu wystarczy. A
> praktyka jest jak widać, Mbps to parametr marketingowy jak przy wifi,
> a realnie ile wyjdzie to nikt nie zagwarantuje.

Ciekawe - bo ja mam w 4-5 lokalizacjach na tych (i paru innych
modelach TP-Link) instalacje od 2 do 7 adapterów i nie ma problemów.
Z doświadczenia warto sprawdzić czy coś nie śmieci w instalacji
elektrycznej. Plus zwrócić uwagę na to że adaptery mają 200Mbps a karta
sieciowa w urządzeniu czy kompie negocjuje 100 albo nawet 10Mbps.

Używam też pary takich adapterów (ale 500Mbps) w domu. W budynku piętra
mieszkania przesunięte sporo wobec siebie (po dwu stronach schodów),
Brak możliwości pociągnięcia nowych kabli, WiFi nie sprawdza się w
takich warunkach (za dużo ścian, mnóstwo odbić, kilkaset sieci w
zasięgu bo to warszawski Ursynów). Para adapterów do sprowadzenia
sygnału na dół przy teoretycznej prędkości 500Mbps spokojnie przesyła
bezproblemowo streaming z QNAP-a na TV.

Zdrówko