Re: Klawiaturki to szybkiego pisania

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Fri, 06 Jul 2012 14:33:53 +0100

On 06/07/2012 00:14, neo wrote:

> Ja to zrobiłem metodą BRUTE FORCE. Pisałem i pisałem i tyle. Najpierw
> w koło macieja pojedyncze słowa, na przykład: przygoda, przygoda,
> przygoda... itd.
>
> Potem dowolne zdanie bez polskich liter, bez kapitalików i
> interpunkcji, np:
>
> to jest bardzo proste zdanie, to jest bardzo proste zdanie... itd. do
> znudzenia po 1000 razy to samo zdanie przez 4 dni na przykład aż
> bolały mnie ręce.
>
> Potem fragmenty tekstów z pamięci, na przykład pisałem taki ustęp:
>
> Jak się cholera jasna nie nauczę szybko pisać, to zginę na rynku
> [...]

Podepnę się pod temat, bo z ciekawości właśnie przetestowałem na jakiejś
stronie i wyszło mi 86wpm w tekście angielskim, więc polski pewnie
trochę wolniej z uwagi na ogonki.

W pracy więcej klikam niż piszę, a komendy pod linuxem raczej się do
tego nie liczą, ale od dłuższego czasu myślę o przestawieniu się na
używanie wszystkich palców do pisania. Póki co lewa ręka pracuje cała
poza małym palcem, prawa głównie kciuk, wskazujący i środkowy.

Klawiatur używam już ze 20 lat z kawałkiem i nie wiem jak zabrać się za
przestawienie z takiego pisania na nawyk używania całej reki.
Korzystaliście z jakiś kursów bezwzrokowego pisania, czy wszystko samemu?

--
Pozdrawiam,
Kamil