Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Autor: T.V. <szukajcie_at_znajdziecie.pl>
Data: Tue, 8 May 2012 17:46:50 +0200

Powitać szanowne grono!

Więc tak, składam kolejny komputer, tym razem w nieco innej konfiguracji,
inny design, inne wymagania i potrzebuję wycisnąć z niego max za minimum
pieniędzy. (gier raczej nie bedzie ale jakis HD6670 lub HD6850 moglby sie
znalesc w konfiguracji)

Interesuje mnie jedynie zakup:
1. Zasilacz (jakie firmy teraz trzymaja normy?);
2. Pł. glowna (tutaj mam największy problem, zastanawiam sie nad RAID 0, a
dobrze by bylo jak by miala przynajmniej jeden kontroler IDE, bezawaryjna i
wizjami na przyszlosc);
3. Processor (2,8 - 3,3GHz);
4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);
5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);
6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
opinie);

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.
Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
płytę z tym właśnie ustrojstwem, a za jakiś czas wymienić sam CPU ?
Pytanie3 - CPU koniecznie bez GPU na pokładzie (no chyba że koszt jednakowy
jak innych procesorow z podobnym taktowaniem a GPU dorzucaja za frajer), po
co mi płacić za i5 czy i7 z GPU jeśli planuję zakup oddzielnego układu
graficznego.

No i teraz Wasze opinie, sugestie i podpowiedzi co do dwoch przedzialow
cenowych: 1000-1500 i 1500-2000.
Podzespoly jakie mnie interesuja wypisalem, oczekuje tylko opinii o nich, a
Waszej rady i sugestji oczekuje raczej w wyborze zasilacza, plyty,
procesora i grafiki.

Obydwa komputery beda bez obudowy, schowane gdzies w kacie w salonie i
pokoju (taki moj nowy projekt do podswietlenia rogow pomieszczen)

--
Pozdrawiam
T.V.