Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Autor: T.F. <tom_fed_at_USUNTO.wp.pl>
Data: Tue, 8 May 2012 23:11:17 +0200

"T.V." ...

> Więc tak, składam kolejny komputer
> jakis HD6670 lub HD6850 moglby sie
> znalesc w konfiguracji)
>
> Interesuje mnie jedynie zakup:
> 1. Zasilacz (jakie firmy teraz trzymaja normy?);
> 2. Pł. glowna (tutaj mam największy problem, zastanawiam sie nad RAID 0, a
> dobrze by bylo jak by miala przynajmniej jeden kontroler IDE, bezawaryjna i
> wizjami na przyszlosc);
> 3. Processor (2,8 - 3,3GHz);
> 4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);
> 5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);
> 6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
> [...]

Jestem z lekka zalamany.
Nie obrazcie sie chlopaki, ale ... az szkoda klawiatury :-(
Ale zrobie dobry uczynek :-)

> Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
> zauwazalna.

Bardzo zauwazalna przy obrobce duzych plikow.
Bardzo zauwazalnie (o 100%) wzrasta rowniez szansa na utrate WSZYSTKICH danych.

> Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
> płytę z tym właśnie ustrojstwem, a za jakiś czas wymienić sam CPU ?

Intel utrzyma 1155 tylko/az do przyszlego roku!

> Pytanie3 - CPU koniecznie bez GPU na pokładzie

To Intel odpada.

> po
> co mi płacić za i5 czy i7 z GPU jeśli planuję zakup oddzielnego układu
> graficznego.
>
> No i teraz Wasze opinie, sugestie i podpowiedzi co do dwoch przedzialow
> cenowych: 1000-1500 i 1500-2000.

i5/7 i zestaw za 1000 ???
jaja sobie robisz ???

> Podzespoly jakie mnie interesuja wypisalem

NIE zlozysz zestawu jaki chcesz w tej cenie!!!

PS:
Najtanszy "chlam":

1. ZASILACZ I-BOX ATX 400W BASIC CE+PFC 24PIN BOX
2. ASROCK H61M-HVS (bez RAID 0)
3. PROCESOR DUAL CORE G440 1.6GHz
4. GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 DUAL
5. HDD WD CAVIAR BLUE 500GB WD5000AAKX
6. GIGABYTE AMD Radeon HD6670 1024MB

kosztuje 1000zl.

A Ty wspominasz o:
SSD, i5/i7, 2x HDD 1TB, 6850

PPS:
I pozwolisz, ze nie bede sie znecal nad "procesem produkcyjnym 22 mikrony".

--
T.F.