Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 17 Sep 2010 - 21:12:04 MET DST

On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:

> Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.
> Jak w temacie.

Racja racja.

Z mojego pkt. widzenia /a troche dysków usb2 przetestowałem, może
unikając najtańszych składanek, nie chodzi tylko o elektronikę, ale i
jakość wykonania/, generalnie:
- wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0, powód
wydajność obecnie produkowanych dysków 2.5 przewyższa wyraźnie to co
oferuje interfejs USB 2.0 i każdy daje pi*oko max 30MB/s przy transferze
blokowym

- Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze
będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie
gwarantuje odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też
praktycznie każdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie
dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też
kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.

Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku
zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego
korzystasz da odpowiedni prąd.

Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Także de facto najistotniejsza z mojego pkt. widzenia jest sama obudowa,
jakość gniazdek itp. Jedne z tańszych - transcendy są już wystarczająco
solidne. jeżeli będziesz dużo nosił, polecam coś ze zintegrowanym kablem
USB /np. PQI H560/, jak nie to szukaj w czymś tańszym. dowolny PQI,
transcend /te akurat sprawdzałem/, swego czasu testowałem sporo obudów
Welland, były wręcz problemy z utrzymaniem kontaktu pomiędzy obudową a
wtyczką mini-USB, może po latach się poprawili /sporo tego się sprzedaje
na allegro pod innymi nazwami - tzw. składaki/

Przy pojemnościach 250-300, 2.5 jak najbardziej przy 1TB i większych -
3.5 /de facto jeszcze nie ma dysków 2.5 2TB/.

Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/,
obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu,
to też ma znaczenie.
pozdr.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/