Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Autor: Fonon <fonon_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 18 Sep 2010 - 10:52:12 MET DST

Witam,
Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, ale Kolega jakby porusza się nieco
obok tematu

> - wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0,
Mam tego świadomość, ale są rożnice. W niniejszym przypadku ważne są
głównie parametry zapisu.

> - Prąd (...), zawsze będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5",
(...) > Stad też praktycznie każdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z
> PS2, ale równie dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub
> zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.
>
> Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku
> zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
> proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego
> korzystasz da odpowiedni prąd.

Założenie w poście jest takie, że dysk zasilany jest przez USB, a nie
zewnętrzne zasilacze, PS/2 itp. Dysk może mieć dodatkowe wejście 5V, ale
z założenia nie może wymagać dodatkowego zasilania.

> Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
> znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Nie pisałem o zarządzaniu energią w USB2.0, ale zarządzaniu energią w
dysku. Chodzi o to, by dysk włączył się, gdy na złączu USB pojawi się
napięcie zasilające i wewnętrzne algorytmy oszczędzania energii nie
zakłócały możliwości nagrywania audycji.

> jeżeli będziesz dużo nosił...
Jak pisałem - dysk jest przeznaczony do tunera satelitarnego, a więc nie
będzie często odłączany.

Wsród dostępnych obecnie dysków - najtańsze wydają się Samsungi.
Składaki wypadają drożej. Dotyczy to zarówno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to
chyba też większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w
"firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.
pzdr.
f.