Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani

Autor: Irokez <nie.mam_at_email.pl>
Data: Sat 18 Sep 2010 - 12:10:43 MET DST

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości
news:i70ei8$m98$1@news.onet.pl...

> - Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze
> będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie gwarantuje
> odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też praktycznie każdy dysk
> ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie dobrze może być z innego
> USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema
> wtyczkami USB.

To "zawsze będzie problemem" to pojęcie troche na wyrost.
W przeważającej ilości problemu nie ma (z praktyki może dwa takie PC'ty
trafiłem na pare dziesiątek), ale "zawsze" może zdażyć się, że cos nie
zadziała.
Ot taka róznica.

> Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny znany
> mi problem to własnie uruchamianie dysku.

Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na Seagate
czy Toshiba. WD chyba też.

> Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/,
> obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu, to
> też ma znaczenie.

Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego
zastosowania

Ogólnie potwierdzam - sprawdzić przed zakupem jak można.

Pozdrawiam

--
Irokez