Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: ...::QRT::... <nie.m_at_m.mejla>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 20:51:15 MET DST

Dnia Thu, 09 Sep 2010 08:24:42 +0200, Dominik & Co napisał(a):

> Witam,
>
> Mam zamiar zbudować sobie komputerek służący za domowy NAS
> z RAID1 (serwer SMB i rsync) plus dodatki (np. mldonkey),
> obsługiwany via ssh.
>
> Priorytetem ma być cichość i energooszczędność, nie wydajność
> czy też rozmiary (choć wiadomo- lepsze mniejsze).
>
> Myślałem o czymś w rodzaju cienkiego klienta, np. HP 5520,
> choć tu wadą byłoby, że dyski trzeba by umieścić na zewnątrz
> przez USB (ewentualnie w środku jeden 2,5 cala, ale wtedy
> brak RAID).

> Płyty i obudowy MiniITX- nie dość, że za małe na dwa dyski,
> [...]

tez sie ostatnio nad tym głowie. Z jednej strony o tanich NASach jak zyxel
czy WD wiele złego można przeczytć. Ze wolne, zawodne, ze sie zawieszają.
O wiekszości niewiele da sie przeczytać opini. Np taki 2 dyskowy Netgear
stora jest dość tani i wyglada (na papierze) atakcyjnie w miare. Co z tego
skoro niewiele konkretów można się nim dowiedzieć...
Te bardziej firmowe to z kolei tanie już nie sa (najtańszy 1 dyskowy
synology wraz dyskiem to jakieś 800) A to i tak żaden w sumie wypas. Qnap
jeszcze droższy. Poza tym czytałem iż w niektórych sprzętów ciężko sie
dobrać do danych na dysku w wypadku uszkodzenia samego urzadzenia.

Za tą cene i zbliżoną można złożyć coś samemu. I nie jest sie wtedy
ograniczony liczbą dysków czy softem. Wydajnośc pewnikiem też bedzie
lepsza. No ale na to potrzeba czasu aby gto poskładać, trzeba męczyć się z
konfiguracją systemu. No i też hałas, energia, zajmowana przestrzeń,
zarzÄ…dzanie ect.
Cieżka sprawa…