Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Marx <Marx_at_nospam.com>
Data: Tue 14 Sep 2010 - 10:52:14 MET DST

On 09.09.2010 20:51, ...::QRT::... wrote:
> Za tą cene i zbliżoną można złożyć coś samemu. I nie jest sie wtedy
> ograniczony liczbą dysków czy softem. Wydajnośc pewnikiem też bedzie
> lepsza. No ale na to potrzeba czasu aby gto poskładać, trzeba męczyć się z
> konfiguracją systemu. No i też hałas, energia, zajmowana przestrzeń,
> zarządzanie ect.
Z wymienionych wad najpoważniejsze to hałas, pobierana energia i przede
wszystkim cena. W zasadzie możliwości są takie:
1) najtaniej - stary pecet na linuxie, można skonfigurować co się chce,
ale może miec za niską wydajność, duży pobór mocy i hałas.
2) NAS - są i tanie i drogie, ale ich możliwości są ograniczone.
3) nowy pecet - najdroższe ale i najlepsze rozwiązanie pod względem
możliwości. Hałas można mocno ograniczyć (ciche podzespoły, dobra
obudowa itp), niestety zużycie energii będzie większe niż w/w rozwiązaniach
Jak dla mnie to takie urządzenie musi mieć linuxa, bo moje potrzeby co
do funkcji przez niego pełnionych zmieniają się w czasie (ostatnio np
doszedł leafnode do newsów, chwilę wcześniej karta DVB-S2 wymusiła
instalacje VDR).
Marx