Domowy NAS i przyległości

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 08:24:42 MET DST

Witam,

Mam zamiar zbudować sobie komputerek służący za domowy NAS
z RAID1 (serwer SMB i rsync) plus dodatki (np. mldonkey),
obsługiwany via ssh.

Priorytetem ma być cichość i energooszczędność, nie wydajność
czy też rozmiary (choć wiadomo- lepsze mniejsze).

Myślałem o czymś w rodzaju cienkiego klienta, np. HP 5520,
choć tu wadą byłoby, że dyski trzeba by umieścić na zewnątrz
przez USB (ewentualnie w środku jeden 2,5 cala, ale wtedy
brak RAID).

Czy dobrym wyborem byłoby poszukanie jakiegoś starszego firmowego
sprzętu (z PIII czy podobnym)? A może jednak jakaś dedykowana
płyta z Atomem? Myślałem też o jakimś starym laptopie z Pentium
Mobile- ale znów co najmniej jeden dysk na zewnątrz, albo brak
RAID.

Płyty i obudowy MiniITX- nie dość, że za małe na dwa dyski,
to drogie jak zbój...

Co polecacie?

--
Dominik (& kąpany)