Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 09:56:42 MET DST

Dnia 2010-09-09, o godz. 20:51:15
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał(a):

> tez sie ostatnio nad tym głowie. Z jednej strony o tanich NASach jak
> zyxel czy WD wiele złego można przeczytć. Ze wolne, zawodne, ze sie
> zawieszają. O wiekszości niewiele da sie przeczytać opini. Np taki 2
> dyskowy Netgear stora jest dość tani i wyglada (na papierze)
> atakcyjnie w miare. Co z tego skoro niewiele konkretów można się nim
> dowiedzieć...

Miałem z nim do czynienia. Nie udało mi się go zmusić do działania z
dyskami z listy referencyjnej producenta. 2 kolejne egzemplarze
twierdziły że mimo podłączenia nie ma w nich dysków. Tak że nawet
potestować nie mogłem a chciałem to zrobić przed zakupem i sprzedawca
mi do testów je udostępnił.

> Za tą cene i zbliżoną można złożyć coś samemu. I nie jest sie wtedy
> ograniczony liczbą dysków czy softem. Wydajnośc pewnikiem też bedzie
> lepsza. No ale na to potrzeba czasu aby gto poskładać, trzeba męczyć
> się z konfiguracją systemu. No i też hałas, energia, zajmowana
> przestrzeń, zarządzanie ect.
> Cieżka sprawa…

E tam ciężka ;-) Jak chcesz miec gotowe rozwiązanie na w pełni
konfigurowalnego NAS-a to stawiasz FreeNAS http://freenas.org/ oparte
na FreeBSD. Uprzedzając pytania twórcy wątku: mldonkey też można do
FreeNAS doinstalować ;-)

Zdrówko