Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Autor: vcore <mail*wytnij*_at_vcore.pl>
Data: Thu 11 Mar 2010 - 10:26:57 MET

Witam,

Mam, problem z powyższym netbookiem, a konkretnie jak mniemam z jego baterią, otóż pewnego dnia
komputer ładował się bardzo powolutku (bardzo długo) do 60% doszło bez problemu, w miarę szybko -
ale już naładowanie od tych 60% do końca (choć tak naprawdę wcale nie do 100%) trwało... ponad 6
godzin! Tak czy inaczej laptop naładował się do 95% i dalej nie chciał, myślałem że to jakaś
chwilowa przypadłość, jednak się myliłem.

Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie naładowałem maksymalnie (co oczywiście
trwało ponad 10 godzin) jednak to nie pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach maksymalny poziom
naładowania baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%, następnego 86%, później 84%, i tak
spadało aż do dnia dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować… Pytanie brzmi, co może
być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwość i szansa aby to naprawić?

I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć gwarancję, i doczytałem się nieco
dziwnej rzeczy otóż bateria posiadała osobną gwarancję która wynosiła… 6 miesięcy! (skończyła się w
  grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna gwarancja powinna wynosić 24 miesiące… Tak
czy inaczej chciał bym się dowiedzieć czy jest szansa aby to w jakiś sposób naprawić, czy będę
musiał szukać jakiegoś zamiennika?

W netbooku wyłączone są oczywiście wszelkie „oszczędzanie energii” i inne tego typu duperelki…
Dodam też że sprzęcik był użytkowany tylko w domu, zasadniczo pracował tylko wtedy kiedy był
potrzebny, nigdy nie leżał bezczynnie włączony, większą część czasu użytkowania był podłączony do
zasilacza, natomiast wieczorami (3-4 godziny) odłączany. Nie miał żadnych „przeżyć” typu upadek itd.

I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną baterię czy jestem/będę skazany na
zamienniki?

Pozdrawiam,