Re: Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Autor: J.F. <jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 11 Mar 2010 - 11:31:29 MET

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał
> Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie
> naładowałem maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin)
> jednak to nie pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach maksymalny
> poziom naładowania baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%,
> następnego 86%, później 84%, i tak spadało aż do dnia
> dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować… Pytanie
> brzmi, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest
> możliwość i szansa aby to naprawić?

Byc moze winny jest zasilacz - za niskie napiecie i wiecej nie
pojdzie.
Ale uszkodzenie/zuzycie baterii znacznie bardziej prawdopodobne.

> I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć
> gwarancję, i doczytałem się nieco dziwnej rzeczy otóż bateria
> posiadała osobną gwarancję która wynosiła… 6 miesięcy! (skończyła
> się w grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna
> gwarancja powinna wynosić 24 miesiące…

Sie mylisz. Przez 24 miesiace _sprzedawca_ jest odpowiedzialny za
przypadki "niezgodnosci z umowa".
Gwarancji towar w ogole nie musi miec, a jak ma to jest dowolnosc
warunkow, byle by tylko sprzedawca wydal potrzebny dokument.

Co to znaczy niezgodnosc to jest temat na dluzsze dyskusje
prawnicze, a najlepiej lekture orzeczen sadu najwyzszego.
Gdzies tam w ustawie przewija sie ze "towar ma byc sprawny w chwili
wydania".

No coz, wyciagnac z kosza reklamowki sprzetu, napisac do sprzedawcy
emaila z pytaniem o dlugosc gwarancji na netbooka, udac sie z
dyktafonem do sklepu ..
i moze bedziesz mial podstawy twierdzic iz umowa opiewala na towar
z 24 miesieczna gwarancja, a nie ze na baterie tylko 6 miesiecy :-)

> I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną
> baterię czy jestem/będę skazany na zamienniki?

No coz, bywa i tak ze sie czlowiek bardzo ucieszy jesli moze
zamiennik kupic, bo oryginal kosztuje pol komputera.
Zreszta po co ci oryginal - taka dobra ta bateria ? :-)

P.S. z moich starych doswiadczen - Panasonic nie potrafi Li-ion
zrobic. Ktos wie czyje ogniwa pakuje Nokia ?

J.