Re: Serwerek NAS, ktory?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 11 Mar 2010 - 10:37:10 MET

On Wed, 10 Mar 2010 23:26:27 +0100, Norbert <noreply@reply.no> wrote:

>Witam
>
>Przymierzam sie do zakupu serwerka NAS, potrzebuje go do przechowywania
>materialow na ktorych pracuje (kopie dobowe) oraz jako serwer FTP i SVN
>(dla kilku osob spoza sieci lokalnej). Byc moze tez wykorzystam serwer www
>i php.
>Wybralem ostatecznie dwa podobne cenowo urzadzenia, poradzcie ktore Waszym
>zdaniem jest lepsze lub z ktorym macie zle doswiadczenia:
>- Synology DS-209
>- QNAP TS-210

Ja w jednym z miejsc używam czegoś takiego:
http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/nas/intel-ss4200-e/
Kosztowało to niecałe 800PLN plus koszt dysków - ja akurat wsadziłem
4x1TB w RAID5. Wyciąga mi toto średnio 42-43MB/s w odczycie i
30-31MB/s w zapisie - leci na to backup z kilku komputerów w sieci.
Obudowa jest dość duża - formatu obudowy mini tower do komputera ale
zdecydowanie cieńsza. Może pracowac poziomo i pionowo. Po
skonfigurowaniu zapomniałem że jest ;-) Jak sie uprzesz to jest
metoda żebu postawić na tym Microsoft Home Server zamiast natywnego
softu. Acha - kumpel testowął to z dyskami 2TB Seagate i też poszło
bezproblemowo. Acha - ma jedną wadę o której nie wspomina się w
dokumentacji: musi pracować z co najmniej 2 dyskami - z jednym nie
działa.

Zdrówko