Jakie ciche chłodzenie na AM3? (lub AM2)

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Tue 06 Oct 2009 - 19:19:43 MET DST

Kupiłem Phenoma II 550 na AM3. Gdy włączony jest wentylator boxowy, prawie
że zakrzywia się czasoprzestrzeń dookoła komputera. Wytrzymałem z nim 24h i
kupiłem za 25zł teoretycznie trzykrotnie cichszy zestaw ARCTIC COOLING
FREEZER 64 LP. Niestety "buczy". Nie szumi, nie rzęzi, ale tak metalicznie
"buczy". Podobny odgłos wydają stare, bardzo głośne dyski twarde (gdy się po
prostu kręcą, nie czytają).

Do trzech razy sztuka - co mogę kupić taniego i cichego? Nie oczekuję cudów,
nie podkręcam nic i nie będę podkręcał. W obudowie mam dużo miejsca. Czy
ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

Dlaczego nie ma nic taniego z wentylatorem 120mm? Może nie do końca "czaję
bazę", ale mam wrażenie, że jeśli weźmiemy ten sam radiator, tylko z szerzej
rozchodzącymi się żeberkami, to wentylator 120mm o takim samym przepływie
powietrza będzie chłodził podobnie jak wentylator 80mm.

Ze starego komputera mam jeszcze starego Scythe Ninja z świetnym, dużym,
miedzianym radiatorem. Jeszcze z czasów S478. Ale mimo całej masy
przejściówek i adapterów, które były w zestawie, nie da się go zamontować na
AM2 :/

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]