Re: Jakie ciche ch³odzenie na AM3? (lub AM2)

Autor: michu <michu1982_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 06 Oct 2009 - 19:53:10 MET DST

=Marcos= pisze:
> Kupi³em Phenoma II 550 na AM3. Gdy w³±czony jest wentylator boxowy,
> prawie ¿e zakrzywia siê czasoprzestrzeñ dooko³a komputera. Wytrzyma³em z
> nim 24h i kupi³em za 25z³ teoretycznie trzykrotnie cichszy zestaw ARCTIC
> COOLING FREEZER 64 LP. Niestety "buczy". Nie szumi, nie rzêzi, ale tak
> metalicznie "buczy". Podobny odg³os wydaj± stare, bardzo g³o¶ne dyski
> twarde (gdy siê po prostu krêc±, nie czytaj±).
>
> Do trzech razy sztuka - co mogê kupiæ taniego i cichego? Nie oczekujê
> cudów, nie podkrêcam nic i nie bêdê podkrêca³. W obudowie mam du¿o
> [...]

Mam x2 6000+, 89 Watow, chlodzony arctic freezer 64pro
http://www.quietpc.com/files/images/products/ac-freezer64pro-large.jpg
w iddle chodzi na 800rpm, procesor 25-35 stopni
obciazony kreci sie 1500rpm, procesor 55-60 stopni. W iddle jest
zupelnie nieslyszalny, nawet obciazonego ciezko jest uslyszec pomiedzy
zasilaczem, dyskiem i grafa. Jest tez calkiem lekki, montowany na
zaczepy gniazda procesora, zadnych srub, czy kolkow w plycie i jej
wyjmowania z obudowy przy montazu/demontazu.
Twoj phenom ma 85W, jesli frezzer 64 pasuje na AM3 polecam goraco (a
raczej chlodno ;)