spuchnięte kondensatory na płycie głównej

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Thu 04 Dec 2008 - 18:45:34 MET

Mój komputer pracował od 2004 roku bezawaryjnie, ale ostatnio zaczął się
restartować i zawieszać. Z kodów błędów "wyczytałem", że są problemy ze
sterownikami więc przeinstalowałem system. Jednak problem nie ustąpił. Więc
otworzyłem obudowę (po raz pierwszy od nabycia :-)) i okazało się że na
płycie głównej są spuchnięte a niektóre nawet rozszczelnione kondensatory. O
dziwo uszkodzone nie były te przy procesorze ale te "rozsiane" po płycie.
Komputer zawieszał się głównie podczas kopiowania na/z dysku ale
przetestowałem osobno procesor, RAM, dysk i nie wystąpiły żadne błędy.
Ponieważ kupno nowej płyty jest nieopłacalne (200zł) a komputer
wydajnościowo mi wystarczał i mam pewne zdolności manualne, chętnie bym
spróbował wymienić te kondensatory.
Ale nie mam pewności czy problemy ustąpią po wymianie kondensatorów.
Może macie jakieś doświadczenia z takimi naprawami.

Pozdrawiam
Darek