Jaki monitor kupic? / LCD 22 Wide /

Autor: rom3k <rom3k2_at_wp.pl>
Data: Thu 11 Oct 2007 - 22:54:37 MET DST

Witam, od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem kupienia
monitora, narazie uzywam 17'CRT i chcialem sie przesiasc
na 22 Wide, dodatkowo obecnie uzywana 17 zaczela czasem
tracic kolor czerowny co mnie jeszcze bardziej motywuje do
przesiadki na nowy.

Ogolnie monitora uzywac bede do: internetu, roznego typu
multimediow, filmy, programy typu CAD, gry narazie
raczej nie, a jesli juz to bardzo zadno, mam starszy sprzet,
wyjscie na grafice D-SUB, ale za 2-3 miesiace chce
kupic nowa plyte, procesor, ram , dysk, grafike, za okolo
1200-1500zl, wiec wtedy pewnie chetnie w cos nowszego
bym zagral.
Nie zalezy mi na glosnikach w monitorze.

I teraz kilka pytan odnosnie monitorow:

1) Zastanawiam sie czy warto brac monitor z cyfrowym laczem,
sa sporo drozsze. Bo skoro mozna stosowac przejsciowki to
nie widze sensu brania monitora z drozszym zlaczem, Gdzies sie
doczytalem ze monitory powyzej 20,1" z laczem cyfrowym sa objete
19% podatkiem a te mniejsze 13% czy 14%, bo te wieksze mozna
uzyc do wyswietlania obrazu TV itp....?!

2) czy jak kupie monitor bez cyfrowego zlacza to czy bede mogl
wylaczyc skalowanie? tak zebym mogl grac w nizszej rozdzielczosci
niz natywna, ale bez skalowania.

3) Wogole to sie zastanawiam czy moja karta obsluzy taka rozdzielczosc
w Win XP tzn 1680x1050, a karte mam GF4-4200 Titanium, 64MB i w
ustawieniach rozdzielczosci nie mam takowej do wybory, sa podobne
wieksze i mniejsze, ale 1680x1050 nie ma?!?
Maksymalna jaka moge ustawic to 1792x1344, taka podobna do
rozdz 22' wide to jest 1600x900, 1600x1024.

4) I jeszcze ogolnie rodzaj matrycy w 22 panoramach to jest tylko TFT
czy sa jakies rodzaje TFT? bo gdzies kiedys spotkalem sie ze stwierdzeniem
ze w jakims monitorze jest TFT 3 generacji? ale tak w opisach monitorm
nic wiecej nie pisza. Wiem ze na czas reakcji przy tych matrycach sie nie
zwraca uwagi bo jest wystarczajacy ale kontrasty wahaja sie od 1:700 do
1:3000,
z tym ze bylem w sklepie gdzie oba wakie monitory staly obok siebie wlasnie
o takich kontrastach jak wyzej jakiejs roznicy nie widzialem, akurat
wyswietalaly sie
jakies zdjecie, jesli zdjecie bylo male i po bokach czarne tlo to moze dalo
sie zobaczyc
ze w tym 1:3000 jest bardziej czarne niz w 1:700 ale nie byla to jakas
drastyczna roznica.
Na co jeszcze zwrocic uwage?

5) Monitory 22 Wide mozna juz kupic za nicale 900zl... czy warto brac takie
z tych
tanszych? jesli nie to dlaczego? na oku mam cos takiego:

http://www.lcd4you.pl/monitor/HYUNDAI_X220WA_wide.php 849zl

http://www.lcd4you.pl/monitor/NEC_223WM_wide.php 860zl

http://www.lcd4you.pl/monitor/benq_FP222Wa.php 904zl

pozdrawiam