Re: Jaki monitor kupic? / LCD 22 Wide /

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 12 Oct 2007 - 16:51:20 MET DST

> Ogolnie monitora uzywac bede do: internetu, roznego typu
> multimediow, filmy, programy typu CAD,

Żaden obecnie produkowany monitor 22" nie nadaje się do środowiska CAD.
Monitor do CAD musi spełniać następujące cechy:
1. Bardzo dobre podświetlenie, szczególnie jeśli pracuje Pan z czarnym tłem.
2. Musi mieć wysoką rozdzielczość przy małej plamce, aby linie skośne nie
były w "schodki".
3. Nie może mrugać na kreskowaniach.
Te wydawałoby się banalne kryteria spełnia bardzo mało monitorów. W zasadzie
tylko zawodowe.

> 1) Zastanawiam sie czy warto brac monitor z cyfrowym laczem,

Zdecydowanie tak.

> 2) czy jak kupie monitor bez cyfrowego zlacza to czy bede mogl
> wylaczyc skalowanie?

To zależy od monitora, a nie od złącza.

> 3) Wogole to sie zastanawiam czy moja karta obsluzy taka rozdzielczosc

90% że tak.

> 4) I jeszcze ogolnie rodzaj matrycy w 22 panoramach to jest tylko TFT
> czy sa jakies rodzaje TFT?

Wszystkie współczesne 22" to najniższej jakości TN. Jest jeden wyjątek, ale
na pewno nie chodzi o niego.

TFT to rodzaj sterowania, wszystkie rodzaje martyc są typu TFT.

> zwraca uwagi bo jest wystarczajacy ale kontrasty wahaja sie od 1:700 do
> 1:3000,

Bzdyry na resorach. Matryce TN nie maja większego kontrastu niż 300-400:1.
Jasność im mniejsza tym lepiej.

> 5) Monitory 22 Wide mozna juz kupic za nicale 900zl... czy warto brac
> takie
> z tych tanszych? jesli nie to dlaczego? na oku mam cos takiego:

To są odpowiedniki "wędliny" z hipermarketu za 4,99 zł i rowerów z promocji
za 99 zł. Są ludzie którzy to kupują.

Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastiff